Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012

Monsieur Lazhar


Της Μαρίας Κανελλάκη

 
Λατρεύω ν’ ανακαλύπτω μαγικές λάμψεις μέσα στο σκοτάδι. Εκεί που δεν το περιμένω, να έρχονται σαν απρόσκλητοι επισκέπτες, να βαράνε τα κουδούνια του μυαλού μου και να ξεσηκώνουν τις αισθήσεις μου. Να ξαναμπαίνει σε λειτουργία η συνείδηση, η ψυχή, η ελπίδα και η καθαρή σκέψη. Έτσι ένιωσα προχτές το βράδυ, με την ταινία “Monsieur Lazhar». Ένα γαλλόφωνο φιλμ, καναδικής προέλευσης, με πρωταγωνιστή τον κύριο Lazhar απ’ την Αλγερία.


Κοντολογίς, ο  Βashir Lazhar αντικαθιστά μια δασκάλα  που αυτοκτόνησε σε δημοτικό σχολείο του Καναδά. Στη σύντομη θητεία του καταφέρνει να προσεγγίσει τα παιδιά με «ανορθόδοξες» – για τους συναδέρφους και γονείς - μεθόδους. Τους συμπαραστέκεται και τους βοηθάει να διαχειριστούν τη θλίψη και τις φοβίες τους.  Παλεύοντας ταυτόχρονα να ξορκίσει τους προσωπικούς του δαίμονες. Κανείς απ’ το περιβάλλον του, ούτε και τα παιδιά φυσικά, δεν γνωρίζουν το παρελθόν του ευγενικού κυρίου Lazhar, κι ότι ζει με το φόβο της απέλασης.
 
Γλυκόπικρη γεύση, αφοπλιστικό χιούμορ, ευαισθησία, χαμηλοί τόνοι, εξαιρετικές ερμηνείες, ρεαλισμός που κόβει σα λεπίδι και βγάζει στην επιφάνεια τη δύναμη της ειλικρίνειας. Μέσα απ’ την υπέροχη μελωδία που ντύνει μουσικά την ταινία, ακούγεται η πιο ηχηρή απάντηση στην έρπουσα ξενοφοβία  και την αρνητική μας στάση απέναντι στο κάθε τι, που –χρωματολογικά και μόνο- θεωρείται αταίριαστο στο μικρόκοσμό μας.



(Η ταινία έφτασε στην πεντάδα της κατηγορίας ξενόγλωσσης ταινίας στα περσινά Oscar, ενώ έχει βραβευθεί και στα φεστιβάλ Locarno και Toronto).




10 σχόλια:

  1. σ' ευχαριστώ πολύ για την πρόταση!
    είμαι σίγουρη πως θα μου αρέσει πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εχω εμπιστοσύνη στην κριτική σου
    θα την έχω στα υπ'οψιν για να με προβληματίσει κάποια στιγμή
    παρά να με διασκεδάσει πιστεύω!

    Τα θαλασσινά μου φιλιά!

    Zoyzoy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να εμπιστεύεσαι την κριτική μιας κρητικιάς :-))

      Ζουζού μου μόνο για προβληματισμό ενδείκνυται.
      Και τα δικά μου!

      Διαγραφή
  3. Μου έξαψες το ενδιαφέρον!

    Είχα διαβάσει για την ταινία, αλλά όπως την περιέγραψες με παρακίνησες να τ' αποφασίσω!

    Θα την αναζητήσω σίγουρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν τη δεις τελικά, πες μου εντυπώσεις Ευάγγελε...
      Η γνώμη σου μετράει για μένα.

      Διαγραφή
  4. Θα προσπαθήσω να την βρω κι εγώ Μαράκι, και θα επιστρέψω να καταθέσω την άποψή μου. Χαίρομαι πολύ που "ξαναχτύπησες"!! Μην χάνεσαι έτσι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θαυμάζω τους ανθρώπους, που στη σκοτεινιά, ψάχνουν για μια αχτίδα φωτός και τους τοίχους, δεν τους βλέπουν σαν εμπόδιο, αλλά σαν πρόκληση για ό,τι υπάρχει πίσω από αυτούς.

    Δεν την έχω δει την ταινία, αλλά όσοι γνωστοί μου την είδαν, δε μου πρότειναν απλώς να πάω να τη δω, αλλά σχεδόν με πρόσταξαν...

    Κι η δική σου παρουσίαση, ήταν το τελειωτικό "χτύπημα"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ ωραία παρουσίαση Μαρία, νομίζω πως κι εγώ θα τη προτιμήσω αν παιχτεί εδώ αλλιώς σε dvd. 'Αλλωστε εγώ όλο κάτι τέτοια κουλτουριάρικα πάω και βλέπω γι'αυτό κανείς δε πάει μαζί μου σινεμά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν και αποφεύγω τις ταινίες που είναι υποψήφιες για όσκαρ, πραγματικά, μου κίνησες τον ενδιαφέρον Μαρία. Θα την έχω και εγώ στα υπ'όψιν!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή